Háčkovaný svetr

13. října 2013 v 13:01 | já |  Popisy na háčkované modely
Krásný vzdušný svetr

Tento svetr se háčkuje velmi rychle,já měla hotovo za 4 dny a to jsem háčkovala jen po večerech.

Nejprve jsem si uháčkovala spodní lem,který je tvořen ze dvou háčkovaných copů.
Moje šířka je 30 řetízkových ok.
1 řada krátké sloupky
2 řada dlouhé sloupky
3 řada 3 řetízková oka=1 dlouhý sloupek,2 dlouhé sloupky,2 reliefní sloupky nabírané zezadu a nyní začneme tvarovat 1 cop (používáme 2x nahazované reliéfní dlouhé sloupky nabírané zepředu,příčemž první vpíchneme do 4 dlouhého sloupku předchozí řady,další do 5 dlouhého sloupku a další do 6 dlouhého sloupku.Nyní budeme vpichovat do 1,2 a 3 dlouhého sloupku předchozí řady.)2 reliéfní sloupky nabírané zezadu,4 dlouhé sloupky,2 reliéfní sloupky nabírané zezadu,2 cop,2 reliéfní sloupky nabírané zezadu a 3 dlouhé sloupky.
4 řada = rubová 3řetízková oka,2 reliéfní sloupky nabírané zepředu,6 reliéfní sloupků nabíraných zezadu,2 reliéfní sloupky nabírané zepředu,4 dlouhé sloupky,2 reliéfní sloupky nabírané zepředu,6 reliéfních sloupků nabíraných zezadu,2 reliéfní sloupky nabírané zepředu,3 dlouhé sloupky.
3 a 4 řadu stále opakujeme.
Pokud by tomu někdo nerozuměl tak jsme vycházela ze vzoru zde

Když jsem měla potřebný obvod sháčkovala jsem k sobě a obháčkovala krátkými sloupky,do každého dlouhého sloupku-řetízkových ok vždy 2 krátké sloupky.
Dále už jsem háčkovala dle následujícího vzoru kolem dokola.

Po uháčkování výšky k průramkům jsem práci odložila a uháčkovala rukávy,stejně jako tělo,jen s tím,že rantl má pouze jeden cop.
Poté jsem polovinu rukávu přiháčkovala ke svetru a opět jsem háčkovala dokola přes přední díl,rukáv,zadní díl,rukáv do požadované výšky.
Poté jsem uháčkovala řadu krátký sloupek,3 řet.oka,krát.sloupek,13řet.ok,krát.sloupek atd.....vlastně 2 řadu vzoru a následně jsem obháčkovala potřebným počtem dlouhých sloupků+další 2 řady a na zpevnění 2 řady krátkých sloupků.
No a bylo hotovo.

Svetr je také možno háčkovat od shora dolů,možná je to i jednoduší,já volila tuto variantu vzhledem k rantlu,který je háčkovaný zvlášť

Přeji příjemnou práci Gábi

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Alacry Alacry | E-mail | 18. února 2014 v 15:28 | Reagovat

Ahojky, je super. KOukím ho od tebe :)))

2 Alacry Alacry | E-mail | 18. února 2014 v 15:28 | Reagovat

Ahojky, je super. Koupím ho od tebe :)))

3 jarka jarka | E-mail | 3. května 2014 v 15:58 | Reagovat

máš ho pěkný mám doma také takové ale ze slabší vlny.Dělám je jak s krátkým tak s dlouhým rukávem.Budu je dávat po neděli na BAZAR.CZ. Tak se můžeš podívat.

4 nici13 nici13 | 14. července 2014 v 21:19 | Reagovat

Já ho mam taky doma

5 Hanka Hanka | E-mail | 31. července 2016 v 17:57 | Reagovat

Mohu se zeptat,jaká byla spotřeba a z jaké jste háčkovala příze?Chci ho uháčkovat dceři.Děkuji

6 Marcela Marcela | 23. dubna 2017 v 18:28 | Reagovat

[1]:mohla bych si ho u vas objednat