Červené šaty

15. března 2009 v 8:27 |  Popisy na háčkované modely

Tyto šaty jsou háčkované opět dokola.
Nejprve si uháčkujete řetízek potřebné délky a spojíte do kruhu,měl by být dělitelný 6.

1 řada: *4 dl.sl do 4 řet.ok předcházející řady.,2 řet.oka,2 řet oka předchozí řady vynechat,4 dl.sl.,2 řet.oka,2 řet.oka předchozí řady vynechat*,od*do*opakujeme celou řadu

2 řada: *2 řet.oka,4 dl.sl.předchozí řady vynechat,4dl.sl. do 2 řet.ok předchozí řady*,od *do* opakujeme celou řadu

3 řada: Háčkujeme dle schématu,pouze 6 řad,ale pozor ve 4 řadě mají chybu,místo 5 řetízkových ok musíte háčkovat 7 řetízkových ok.Pokud se budete držet schématu tak se vám šatičky v těchto řadách stáhnou.

Dále háčkujeme 7 řad jako v ředě 2=čtverečky.Takže do 2 řet.ok 4 dl.sl,2 řet.oka stále dokola.
po 7 řadách čtverečků háčkujeme opět řady vzoru,7 řad čtverečků,řady vzoru tak dlouho dokud nemáme požadovanou délku šatů pod prsy.

Nyní jsem háčkovala tak,že jsem přes 13 čtverečků na přením díle uháčkovala čtverečky a zbylá oka řady jsem háčkovala krátkými sloupky.
Další řady stejně jen jsme vždy na začátku a na konci ujímala čtverečky.
13 čtverečků+ krátké sloupky,11 čtverečků+ krátké sloupky,9 čtverečků+krátké sloupky,7 čtverečků+krátké sloupky,5 čtverečků+krátké sloupky,3 čtverečky+krátké sloupky,1 čtvereček+ krátké sloupky,práci ukončíme.

Dále jsem háčkovala vrchní přední díl

1 řada: Uháčkujeme na předním díle 17 čtverečků,přičemž 9 čtvereček musí být nad jedním čtverečkem poslední řady.
2 řada: 8 čtverečků,1 řada vzoru,8 čtverečků
3 řada: 7 čtverečků,vzor,7 čtverečků.
4 řada: 6 čtverečků,vzor,6 čtverečků.
5 řada: 5 čtverečků,vzor,5 čtverečků.
6 řada: 5 čtverečků,vzor,5 čtverečků.
7 řada: 5 čtverečků,vzor,5 čtverečků.V této řadě by jste měli mít hotovou 6 řadu vzoru a dále háčkujeme již pouze nad jednou polovinou předního dílu.
8 řada: 4 čtverečky
9-12 řada: 3 čtverečky
13 a další řady po 2 čtverečkách do potřebné délky= délka šňůrky na zavázání.

Druhou polovinu doháčkujeme zrcadlově.
Nyní máte šaty hotové.

Přeju hodně zdaru při práci a pokud budete s něčím potřebovat pomoct nebo poradit tak mi napište.
Přeju pěkný den a děkuju za trpělivot Gábi

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Jiřina Jiřina | E-mail | 26. listopadu 2013 v 14:38 | Reagovat

Milá Gábi,
  náhodou jsem se dostala na Váš blog,ale jsem doslova unešená.Moc díky za to, že jste.Moc si Vás vážím nejen pro šikovnost, trpělivost, ale o to, že nám méně šikovným jste schopna poradit, vložite návody  a to skvěle napsané,že je pochopi každý.
S pozdravem a díkem jiřina