Popis na háčkované dětské plavečky

6. května 2008 v 15:05 |  Popisy na háčkované modely
Podle originálních popisů je doporučováno si udělat papírový střih,podle kterého budete ujímat a přidávat očka.Já nepoužívám,ale přikládám fotografii jak takový střih má vypadat.Střih je pro velikost dvojdílných palveček 86-92 (98-104) 110-116 (122-128) 134-140
Popis bude k těmto býlím plavečkám+jak jinak lze plavečky uháčkovat.
Podprsenka zapínání ve předu:
Uháčkujeme si řetízek potřebné délky=obvod pod prsy.Já jsem nyní háčkovala 6 řad vybraným vzorem (www.rucniprace.cz/háčkování/vzory/vzor 050)spodní lem podprsenky.
Dále háčkujeme pouze přes potřebný počet oček na jeden trojuhelníček=košíček od kraje.Já jsem háčkovala přes prvních 30 oček.Háčkujeme ale tak,že v každé řadě,druhé a předposlední očko předchozí řady přejdeme-neháčkujeme a takto pokračujeme do potřebné výšky,kde máte potřebný počet oček na ramínka.Já jsem u těchto plaveček dělala ramínka stejným vzorem a proto jsem háčkovala do výšky 13 oček a dále jsem háčkovala rovně,až do potřebné délky ramínka.Poté ramínko přiháčkujeme nebo přišijeme ke spodnímu lemu.
Druhý trojuhelníček-košíček háčkujeme stejně na druhé straně lemu.
Na závěr uháčkujeme mezi trojuhelníčky na jedné straně očka na např.korálky,které budou složit jako knoflíčky a na druhou stranu korálky přišijeme.Nebo můžeme udělat očka na obou stranách,poté si uděláme buď pomocí řetízku nebo pomocí copánku šňůrku,můžeme i ozdobit a tu poté mezi očky protáhneme jako vázání u bot.Toto jsem použila u těchto plaveček,na fotce to není až tak vidět.
Pokud chceme dělat ramínka pouze pomocí řetízku,háčkujeme a ujímáme do zbývajících 2 nebo 4 oček.Poté uháčkujeme řetízek potřebné délky a ukončíme.
Další varianta je,jako jsem použila já na těchto růžových plavečkách,že jsem trojuhelníček ukončila ve výšce 4 ok a poté jsem ramínko udělala pomocí samostatných háčkovaných kytiček,které jsem k sobě přišila.
Také můžete uháčkovat plavečky se zapínáním-vázáním vzadu.Postup je stejný,ale trojuhelníčky budeme háčkovat od středu na jednu a druhou stranu.Ale musíte také myslet na to,že základní spodní lem musí být v případě,že budete chtít mít plavečky na zavání,delší.To znamená obvod pod prsy+ potřebná délka na uvázání.
Pokud budete chtít mít vrchní plavečky bez zapínání tak spodní lem háčkujeme dokola.To znamená,že každou řadu spojíme pevným okem do kruhu.Trojuhelníčky=košíčky háčkujeme stejně.

KALHOTKY S BOČNÍM VÁZÁNÍM:
Nejprve jsem si uháčkovala řetízek o potřebné délce předního dílu kalhotek+řetízek na vázání.U mých plaveček to bylo asi 100 oček řetízek+54oček vzor.Dále jsem háčkovala pouze přes 54 oček vybraným vzorem,s tím že jsem každou řadu druhé a předposlední očko předchozí řady přešla-neháčkovala.Opět by se vám měl tvořit trojuhelníček,já jsem zůžovala do celkového počtu 15 oček.Nyní jsem přes těchto 15 oček háčkovala 10 řad dlouhých sloupků.Nyní mám přední díl kalhotek+spodní díl kalhotek.Dále jsem pokračovala tak,že jsem opět začala háčkovat zvoleným vzorem,ale každou řadu jsem přidávala očka.Nejprve jsem přidala z obou stran 1x4očka,1x3očka,1x2očka a poté až do celkové výšky kalhotek 1x1 očko.Přidáváme tak,že do prvního a posledního oka uháčkujeme potřebný počet ok.
Pokud potřebujete mít kalhotky přes zadeček šírší tak samozřejmě musíme přidat hned ze začátku oček víc.
Končíme tak,že na konci uháčkujeme opět řetízek o potřebné délce na zavázání.Nyní uháčkujeme ještě zbývající dva řetízky na uvázání a kalhotky jsou hotové.

KALHOTKY BEZ VÁZÁNÍ,MŮJ POSTUP:
Pokud chcete mít kalhotky bez vázání-v celku jako klasické kalhotky.Tak si uháčkujeme řetízek dlouhý jako obvod boků a spojíme do kruhu.Dále háčkujeme rovně zvoleným vzorem,výška horního lemu.Dále pokračujeme jako u kalhotek na vázání,končíme ve výšce kde kalhotky s háčkujeme-přišijeme k hornímu lemu.

TIP NA PLAVEČKY V CELKU:
Toto je pouze můj tip,který mě nyní napadl,plavečky v celku jsem nikdy neháčkovala.
Začala bych háčkovat od vrchního okraje trojuhelníčku-košíčku.To znamená,že trojuhelníček bych háčkovala pomocí přidávání 1 oka z obou stran v každé řadě.Stejně tak bych uháčkovala druhý trojuhelníček,poté bych oba spojila+přiháčkovala řetízek o délce obvodu pod prsy a spojila do kruhu.Plavečky bych nyní až k bokům háčkovala rovně a pak vytvarovala kalhotky jako kalhotky bez vázání.Nakonec bych přiháčkovala ramínka a asi celé plavečky obháčkovala.Pokud bych chtěla mít vzadu větší výstřih tak bych oba trojuhelníčky spojila a poté každou řadu přidávala z obou stran asi 1 oko.Poté bych v požadovaném místě spojila do kruhu,doháčkovala bych potřebný počet oček.
Nevím zda budu plavečky v celku háčkovat,pokud ano samozřejmě nafotím.Pokud by jste je mezitím některá z vás zkusila a poslala by jste mi buď zprávu zda je bylo možné dle mého tipu uháčkovat nebo polala přímo fotečku budu ráda.
V případě,že budete potřebovat při háčkování dle mých popisů poradit neváhejte mě kontaktovat,ráda pomůžu.Gábi.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 maminkooooollllllklkkkl maminkooooollllllklkkkl | E-mail | 17. září 2012 v 15:18 | Reagovat

a jak v tom maj jako plavat?